4 Ağustos 2017 Cuma

İslami Tatil, İslami Otellerde Tatil, Muhafazakar Oteller

Uzun süredir kafamda bu konu üzerine yazmak vardı. Niyeyse bir türlü fırsatım olmadı ama bugün facebookta önüme bir video düştü. Video iki bölüm halindeymiş ben önce 2. bölümünü izlemişim, ardından bulup ilk bölümümünü de izledim. Tuğrul Selmanoğlu arkadaşımız resmen içimden geçenleri okuyarak konuyu videolaştırmış.





Videolar bu şekilde ikisini de izlemenizi şiddetle tavsiye ederim.

Bizler de gücümüz yettiğince dinimizin gereğince yaşamaya çalışan insanlarız. Günlük yaşantımızın da esasları bu şekildedir, tatil anlayışımızın da bu şekildedir.

Çocukken ailece gittiğimiz yerlerde de bu olayı sorgulardım çünkü babam da aynı durumdan şikayetçiydi. Evlendik barklandık biz de aynı şeyden şikayetçi olduk ki böylesine gezmesine seven biri olarak durumdan nasıl rahatsız olduğumu edebileceğim en ağır hakaretlerle bile açıklayamam.

2013 yılında işte evlilik planları yapıyoruz, balayı planları yapıyoruz filan, ülkemizdeki muhafazakar güya İslami otellerden fiyat alıyorum, neredeyse 1 yıllık maaşımı komple tatile vermem gerekiyordu. Aynı dönemde sıradan herhangi bir otelde tatil yapmış olsak 1 aylık maaşımla 5 yıldızlı her şey dahil bir tatil yapabiliyorduk. Diğer taraftan, Mısır, Dubai hatta Maldivler gibi yerlerde de çok şık ve esaslarımıza uygun uçak biletleri, konaklama, tur transferleri, yeme içme dahil 2,5 maaş civarında tatil yapabiliyorduk.

Bu kardeşimiz de videolarında bu durumu çok iyi anlatmış. El insaf demiş, elinizi vicdanınıza koyun demiş. Bu ülkedeki müslümanlar eğer bir hafta 10 günlük tatillerine 30 bin - 90 bin gibi rakamlarla ücret ödeyebilecek seviyedeyseler zekatlarla, kurbanlarla, fitrelerle yapacakları hayırları ile bu ülkedeki her ihtiyaç sahibi kardeşimizin neredeyse tüm ihtiyaçlarının yıllık olarak karşılanması çokta zor olmasa gerek. Benim bireysel niyetim bu yönde olduğu sürece de o nam'ı değer otellerin kapısından içeri girmeyeceğim. Muhafazakar ya da İslami  tatil dolandırıcılığına tepki olarak da gerçek anlamda inanan kardeşlerimizi de kendi bireysel tepkilerini göstermeye davet ediyorum.

Hee çözüm olarak ben ne yapıyorum diye sorarsanız ben 4 yıldır yaz  tatillerim için havuzu dışarıdan görülmeyen, tercihen 3-4 dönüm bahçe içinde villa kiralıyorum, tüm yemekleri dışarıda yesek dahi bu dolandırıcı otellerin aile için verdiği 1 gecelik fiyatın altında oluyor. Bilginize. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder